Při návštěvě této stanice jsme pracovali ve dvou skupinách se dvěma lektorkami. Zatímco jedna skupina poslouchala výklad o využití záchranné stanice, druhá skupina procházela ohrady a voliéry se zachráněnými živočichy.

     Po výkladu děti soutěžily a odpovídaly např. na tyto otázky:

Co ochrání mládě ptáčka, když vypadne z hnízda?

Jak poznáme nemocného netopýra?

Jak se zachovat, když najdeme malého kolouška?

Co ochrání žáby na silnicích?

Jak si staví veverka hnízdo?

Jakou mají barvu veverky žijící v listnatém či v jehličnatém lese?

Jak často krmí ptačí samička svá mláďata?

     Ve voliérách a výbězích děti viděly zachráněná zvířata a dozvěděly se, z jakého důvodu se dostala do záchranné stanice, kdeže ve volné přírodě běžně žijí, čím se živí, jak se rozmnožují, jakého dosahují vzrůstu… Byli to například: kavka, kuna, sova pálená a sněžná, srnec, čáp bílý i černý, orel, káně, straka, volavka, zvonek, dlask, různé druhy kachen, liška, vodní želvy a mnohá další. Následovala expozice sladkovodních ryb ve velkých akváriích a výstava včelaření.

     Děti se vystřídaly na obou stanovištích, zasoutěžily si a prohlédly si informační centrum, kde získaly různé tiskoviny, nálepky a letáky s obrázky zvířat.

     Návštěva dětem napomohla k získání nových vědomostí o přírodě a k vědomí, jak se správně a ohleduplně v přírodě chovat.